Op vrijdag 15 september 2023 is het de Dag van de Scheiding. Een dag waarop jaarlijks veel scheidingprofessionals aandacht vragen voor de noodzaak van goede professionele begeleiding van scheidingen. Ook jij kunt deze gelegenheid aangrijpen om jouw dienstverlening onder de aandacht te brengen. Zo kun je klanten aantrekken en je omzet verhogen. Wij inspireren je graag met tips!
Basisregels marketing activiteiten
Sta even stil bij een paar basisregels voordat je enthousiast begint met het plannen van een marketingactiviteit:
Bedenk wat jouw doelgroep is
Welk probleem heeft jouw doelgroep dat jij met jouw dienst kunt oplossen? Ofwel wat is de behoefte van jou ideale klant?
Welke boodschap wil je overbrengen en wil je daarmee bereiken (naamsbekendheid, promotie van een specifieke activiteit?)
Maak een zorgvuldig stappenplan
Concrete activiteiten rondom de dag van de scheiding
Heb je de basisregels in kaart gebracht dan kun je bedenken in welke vorm je jouw dienstverlening onder de aandacht wilt brengen. Wij hebben alvast wat ideeën voor je op een rijtje gezet waarbij we online en fysieke activiteiten (offline) hebben onderscheiden:
Online
Organiseer online webinars of workshops over verschillende aspecten van een (echt)scheiding. Dit toont je expertise en biedt waardevolle informatie aan potentiële klanten.
Maak inhoudelijke content zoals een blog of vakartikel en verspreid dit via social media.
Gebruik sociale media platforms om advies, tips en bronnen te delen. Je kunt infographics, korte video's en inspirerende citaten gebruiken om je publiek te betrekken en te informeren.
Organiseer een online vragenuurtje.
Creëer gratis e-books of gidsen die nuttige informatie bevatten voor mensen die door een (echt)scheiding gaan. Vraag bezoekers van je website om hun e-mailadres in te voeren in ruil voor de download, waardoor je een e-maillijst kunt opbouwen voor verdere marketing.
Maak een online kennisquiz, er zijn online diverse tools te vinden waarmee je dit eenvoudig kan. Zorg ook hierbij dat bezoekers hun e-mail achterlaten.
Offline
Verzorg een moment waarop je gratis informatie verstrekt, bijvoorbeeld een inloopspreekuur of kenniscafé op een laagdrempelige locatie. Hou daar bij wel rekening met het vertrouwelijke karakter van gesprekken over een mogelijke scheiding.
Geef een presentatie of workshop over scheidingen aan doorverwijzers, hypotheekadviseurs, leerkrachten etc.
Geef een interview of schrijf een informatief voor een lokale krant of magazine.
Maak flyers, informatiebrochures en verspreid deze via de bibliotheek, gemeente, supermarkt etc. Deze kun je ook uitdelen bij de een presentatie of inloopspreekuur.
De Scheidingsdeskundige ondersteunt jou!
De Scheidingsdeskundige heeft als missie om de kwaliteit van scheidingsbegeleiding te bevorderen en scheidingsprofessionals te ondersteunen. Daarom organiseren wij de Week van de Scheiding voor scheidingsprofessionals van 11 tot en 15 september 2023.
Dus ben jij mediator, advocaat, financieel planner of een andere scheidingsprofessional? Gedurende de week van de scheiding kun je kosteloos telefonisch jouw vraag over juridische, financiële of fiscale aspecten van scheidingen voorleggen aan één van onze ervaren scheidingsspecialisten. Voor leden praktijkondersteuning valt deze mogelijkheid uiteraard al binnen het abonnement, ook buiten de week van de scheiding.
Maak nu ook kennis met onze praktijkondersteuning en plan kosteloos een telefonisch contactmoment tijdens de week van de scheiding. Onze adviseurs zitten dan voor je klaar.
Meer informatie over onze praktijkondersteuning.
Wil jij perfect op de hoogte blijven?
Ben jij als professional betrokken bij scheidingen? Wil je jouw kennis op een efficiënte manier actueel houden en verder blijven ontwikkelen? Meld je dan aan voor Permanent Actueel van De Scheidingsdeskundige.